Duyurular

Diyabet Okulu Eğitimlerimiz devam etmektedir.

Diyabet Okulu Eğitimlerimiz devam etmektedir.    

Diyabet Okulu’na katılan hastalara ara öğün farkındalığı oluşturmak amacıyla elma ve süt dağıtıldı.

Diyetisyen Selma Urhan, diyabetin tıbbi beslenme tedavisinde öğün atlamamak ve ara öğün yapmanın çok önemli olduğunu belirterek, öğün atlamanın kan şekerini düşürdüğünü, bir sonraki öğünde fazla besin tüketilmesi sonucu da şekerin hızlı ve fazla yükseldiğini söyledi. Ara öğünlerin diyabet hastaları için en önemli avantajı; kan şekerinin dengede olmasını sağlamak, diğer bir avantajı ise bir sonraki öğünde daha az besin tüketilmesine neden olmaktır.

Ara öğünlerin saatleri genellikle ana öğünlerden ortalama 3 saat sonra yapılması tavsiye edilir. Eğer yemeklerinizi aşırıya kaçmadan yerseniz 3-4 saat sonrası tekrar acıkırsınız işte bu acıkmayı beklemeden ara öğününüzü aksatmamanız gerekir. Daima kan şekeriniz sabit kalmalıdır, düşmeleri ve ani yükselmeleri engellemelisiniz. Ara öğünlerden de ortalama 2-3 saat sonrası ana öğüne başlanmalı ve akşam yemeğini 19:00’dan önce yapmalısınız. yatmadan da ortalama 2 saat öncesine kadarda hafif bir ara öğün yapmış olmalısınız.

Duyuru Listesine Geri Dön